سریال و انمیشن

چگونه بفهمیم چقدر از حجم اینترنت مودم باقی مانده؟

چگونه بفهمیم چقدر از حجم اینترنت مودم باقی مانده؟

امروزه دسترسی به اینترنت یکی از نیازهای اساسی در زندگی روزمره ما است. با توجه به این موضوع، اطلاع از میزان باقی‌مانده حجم اینترنت نه تنها به شما کمک می‌کند تا از اتمام ناگهانی آن جلوگیری کنید، بلکه با کنترل مصرف، می‌توانید از پرداخت هزینه‌های اضافی نیز پیشگیری کنید.

برای بسیاری از کاربران، دانستن اینکه چقدر از حجم اینترنت مودم باقی مانده است می‌تواند دغدغه‌ای جدی باشد، خصوصا در ایران که اینترنت به صورت حجمی به فروش می‌رسد. این موضوع به ویژه در خانه‌ها و دفاتری که چندین دستگاه به یک مودم متصل هستند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اما چگونه بفهمیم چقدر از حجم اینترنت مودم باقی مانده؟ در این مقاله پلازا، روش‌های مختلفی را بررسی می‌کنیم که با استفاده از آنها می‌توانید به راحتی از وضعیت حجم اینترنت مودم خود مطلع شوید و مصرف خود را بهینه مدیریت کنید.

فهرست مطالب:

روش های اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مودم

راه های زیادی برای بررسی موفقیت آمیز و آسان مصرف کلی داده، ترافیک اینترنت و مصرف پهنای باند یک روتر بی سیم یا کل شبکه وجود دارد. تا زمانی که آدرس IP خود را بدانید، می‌توانید از طریق یک سرویس گیرنده وب به سیستم عامل یا داشبورد روتر Wi-Fi دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید با ISP تماس بگیرید یا از نرم‌افزار شخص ثالث برای رایانه‌ها، تبلت‌ها یا گوشی‌های هوشمند استفاده کنید.

روش ۱: داشبورد روتر

  • از طریق یک مرورگر وب یا سیستم عامل اختصاصی به داشبورد روتر خود بروید.
  • به دنبال اطلاعات استفاده از داده باشید.
  • این مصرف داده باید از طریق همه دستگاه‌های متصل تقسیم شود.

روش ۲: از برنامه‌های گوشی هوشمند و تبلت استفاده کنید

  • تعداد زیادی برنامه تلفن هوشمند و تبلت در دسترس هستند که میزان مصرف داده شما را در زمان واقعی نظارت می‌کنند.
  • اینترنت مورد نظر خود را پیدا کنید، برنامه را نصب کنید، آن را اجرا کنید و اطلاعات مربوط به مصرف داده را جستجو کنید.
  • حتماً برنامه را در فواصل منظم اجرا کنید تا ایده‌ای از الگوهای استفاده از داده ایجاد کنید.

روش ۳: با ISP خود تماس بگیرید

  • ارائه‌دهنده خدمات اینترنت شما (ISP) می‌تواند تمام معیارهای استفاده از داده را ارائه دهد.
  • با آن‌ها تماس بگیرید و از پرسیدن سؤالات مربوطه دریغ نکنید.
  • علاوه بر نظارت بر مصرف داده، ISP شما همچنین می‌تواند به شما در تنظیم محدودیت داده کمک کند و به صرفه‌جویی در هزینه کمک کند.

روش ۴: از برنامه‌های وب یا نرم افزار رایانه شخصی استفاده کنید

  • برنامه‌های ساخته شده توسط شرکت ارائه دهنده اینترنت، می‌توانند حجم باقیمانده را به اطلاع شما برسانند.
  • همچنین اپلیکیشن‌های کاربردی وجود دارند که میزان مصرف کلی داده را بررسی می‌کنند.
  • توجه ویژه ای به مصرف کلی داده داشته باشید.
  • با خیال راحت برنامه‌ها یا دستگاه‌های متصلی که داده‌های زیادی مصرف می‌کنند را غیرفعال کنید.
همچنین بخوانید :

استعلام اینترنت باقی مانده شرکت‌های مختلف

بسته به اینکه از کدام شرکت ارائه دهنده اینترنت استفاده می‌کنید، روش‌های بررسی حجم باقی‌مانده متفاوت است. هر شرکت اینترنتی روش‌های مخصوص به خود را برای استعلام در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ این روش‌ها شامل ارسال پیامک، استفاده از اپلیکیشن‌های اختصاصی، ورود به پنل کاربری یا تماس با پشتیبانی مشتریان است. در ادامه نحوه اطلاع از باقیمانده حجم اینترنت در اپراتورهای مختلف را شرح می‌دهیم.

چگونه بفهمیم مودم پارس آنلاین چقدر اینترنت دارد؟

در صورتی که اینترنت خود را از پارس آنلاین دریافت می‌کنید، می‌توانید با استفاده از ۲ روش مختلف، از حجم باقی مانده اینترنت خود اطلاع پیدا کنید. روش اول، مراجعه به سایت onebill.parsonline.com و ورود به پنل کاربری است. پس از ورود به حساب، حجم باقی مانده را در صفحه اول مشاهده خواهید کرد.

باقیمانده حجم اینترنت پارس آنلاین

همچنین، از طریق اپلیکیشن پارس‌آنلاین نیز می‌توانید از حجم باقی مانده خود اطلاع پیدا کنید. کافی است این برنامه را دانلود کرده و وارد حساب کاربری شوید. در صفحه اول، حجم باقیمانده اینترنت برایتان به نمایش گذاشته می‌شود.

اطلاع از حجم اینترنت مودم ایرانسل

برای اطلاع از اینکه چه مقدار از حجم اینترنت ایرانسل باقی مانده، بهترین روش استفاده از اپلیکیشن ایرانسل من است. ابتدا این برنامه را از گوگل‌پلی روی گوشی نصب کرده و وارد آن شوید. در صورتی که گوشی آیفون دارید، می‌توانید به سایت my.irancell.ir مراجعه کنید. سپس در صفحه اول برنامه، روی گزینه «افزودن حساب کاربری» کلیک کنید.

چگونه بفهمیم مودم چقدر نت دارد

در صفحه بعدی، برای افزودن حساب مربوط به مودم، شماره اینترنت ثابت مودم TD-LTE خود را وارد کنید.

چگونه بفهمیم مودم چقدر اینترنت دارد

در صورتی که شماره را نمی‌دانید، روی بازیابی بزنید. در صفحه بعدی با وارد کردن اطلاعاتی مانند کد ملی، سریال سیم‌کارت یا کد IMEI مودم، می‌توانید شماره را بازیابی کنید.

باقیمانده حجم اینترنت ایرانسل

بعد از اینکه شماره تلفن ثابت سرویس را وارد کردید، ایرانسل یک کد یک بار مصرف برایتان پیامک خواهد کرد. با وارد کردن کد در برنامه، می‌توانید وارد پنل کاربری خودتان شوید.

دانلود ایرانسل من

سپس از بالای صفحه و با انتخاب اینترنت، می‌توانید از حجم باقی‌مانده مودم اطلاع پیدا کنید. با انتخاب دایره مربوط به حجم باقی‌مانده، جزئیات بیشتری مانند تاریخ خرید بسته و تاریخ باقی مانده از اعتبار آن را هم مشاهده کنید.

چگونه بفهمیم مودم مخابرات چقدر نت دارد؟

اگر کاربر اینترنت ثابت مخابرات هستید، برای اطلاع از حجم چندین روش پیش روی شما وجود دارد:

  • از طریق سایت مخابرات
  • از طریق اپلیکیشن مخابرات
  • از طریق کد دستوری

اطلاع از حجم باقیمانده از طریق سایت مخابرات

روش اول، مراجعه به سایت مخابرات و پنل کاربری است. با مراجعه به این سامانه، امکانات زیادی از جمله خرید بسته و همچنین اطلاع از حجم باقیمانده در دسترس شما قرار خواهند گرفت. ابتدا به آدرس adsl.tci.ir مراجعه و سپس نام کاربری و رمزعبور خود را در کادرهای مربوطه وارد کنید.

چگونه بفهمیم چقدر از حجم اینترنت مودم باقی مانده

پس از ورود به حساب کاربری، می‌توانید در سمت چپ صفحه اول، از حجم باقی‌مانده اینترنت سرویس خودتان مطلع شوید. حجم باقیمانده با ۲ دایره که نشان دهنده حجم و روزهای مانده از سرویس است، برایتان نشان داده می‌شود.

اطلاع از حجم باقیمانده از طریق اپلیکیشن مخابرات

روش بعدی که می‌توانید مدنظر داشته باشید، استفاده از اپلیکیشن «مخابرات من» است. این برنامه امکانات مختلفی برای مدیریت سرویس در اختیار شما قرار می‌دهد که اطلاع از حجم باقی مانده هم یکی از همین امکانات است. می‌توانید برنامه را در گوشی‌های اندروید نصب کنید یا در آیفون، با مراجعه به سایت my.tci.ir به آن دسترسی پیدا کنید. پس از ورود به حساب کاربری خود در این اپلیکیشن، در صفحه اول می‌توانید از حجم باقی‌مانده اطلاع پیدا کنید.

اطلاع از حجم باقیمانده مخابرات با کد دستوری

شرکت مخابرات علاوه بر روش‌های بالا، یک روش دیگر هم برای اطلاع از حجم اینترنت ارائه می‌کند. این روش احتیاجی به اینترنت ندارد و شما تنها با شماره‌گیری کد #۳*۲*۲۰۲۰* و سپس وارد کردن شماره تلفن ثابت مودم، از حجم باقی مانده اطلاع پیدا کنید.

چگونه بفهمیم چقدر از حجم اینترنت مودم باقی مانده

نتیجه از طریق یک پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

همچنین بخوانید :

اطلاع از حجم اینترنت مودم همراه اول

اگر از مشترکین این اپراتور هستید حتما می‌دانید که این اپراتور اتمام حجم بسته‌های اینترنتی رو از طریق پیامک اطلاع می‌دهد و یکی دیگر از راه ها برای استعلام بسته اینترنت مودم همراه اول این است که به این آدرس مراجعه کنید.

اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مودم

با وارد کردن شماره IMEI مودم، می‌توانید از حجم باقیمانده اینترنت مودم خودتان اطلاع پیدا کنید.

اطلاع از باقی مانده حجم اینترنت مودم شاتل

شاتل نیز یکی از شرکت‌های مهم ارائه دهنده اینترنت خانگی در ایران به حساب می‌آید. اگر شما جزو مشترکین این ISP هستید، می‌توانید به آدرس my.shatel.ir بروید و با وارد کردن نام کاربری و رمزعبور، از حجم باقی مانده اطلاع پیدا کنید. همچنین یک روش دیگر برای اطلاع از حجم، دانلود و نصب اپلیکیشن MyShatel است.

چگونه بفهمیم چقدر از حجم اینترنت مودم باقی مانده

با نصب این اپ و ورود به حساب کاربری، حجم باقیمانده سرویس با مراجعه به قسمت «اینترنت» در پایین صفحه، قابل مشاهده است.

همچنین بخوانید :

اطلاع از حجم باقی مانده اینترنت مودم آسیاتک

برای اطلاع از حجم باقیمانده اینترنت مودم آسیاتک می‌توان به سایت accounts.asiatech.ir مراجعه و با ورود به پنل کاربری، از باقیمانده زمان و حجم سرویس آگاه شوید.

باقیمانده حجم اینترنت آسیاتک

همچنین آسیاتک برای راحتی مشتریان خود اپلیکیشن Asiatech را آماده و قابل استفاده کرده است.

چگونه بفهمیم مودم چقدر نت دارد

با مراجعه به این اپلیکیشن و ورود به حساب کاربری خود، می‌توانید از حجم باقی مانده مطلع شوید.

سوالات متداول

۱. آیا روشی وجود دارد که بدون نیاز به ورود به پنل کاربری، حجم اینترنت باقی‌مانده را بدانم؟

بله، برخی شرکت‌ها کدهای USSD یا شماره‌های پیامکی ارائه می‌دهند که با ارسال یک پیامک ساده می‌توانید حجم باقی‌مانده اینترنت را دریافت کنید.

۲. چگونه می‌توانم مصرف اینترنت روزانه خود را محدود کنم تا از اتمام سریع حجم جلوگیری کنم؟

می‌توانید از طریق تنظیمات مودم یا سیستم‌عامل خود، محدودیت‌هایی برای مصرف روزانه اینترنت اعمال یا از برنامه‌های مدیریت مصرف استفاده کنید.

۳. چگونه می‌توانم مطمئن شوم که دستگاه‌های غیرمجاز به مودم من متصل نیستند و حجم اینترنت را مصرف نمی‌کنند؟

می‌توانید از طریق صفحه تنظیمات مودم یا روتر، لیست دستگاه‌های متصل را بررسی کرده و در صورت مشاهده دستگاه‌های ناشناس، آنها را مسدود کنید.

سخن پایانی

اندازه گیری ترافیک به شما امکان می‌دهد تا بر حجم ترافیک اینترنت که از پورت اینترنت روتر عبور می‌کند نظارت کنید. با آموزش‌های مانده اینترنت تلفن ثابت و مشاهده حجم باقی مانده اینترنت Adsl در قسمت بالا بر اینترنت خود نظارت داشته باشید و باقیمانده اینترنت در مودم های خانگی ایرانسل، رایتل، مخابرات، همراه اول و … را هم به راحتی که در بالا توضیح داده شده است یاد بگیرید. نظر شما در خصوص استعلام باقیمانده حجم اینترنت چیست ؟ اگر سوال یا نکته ای مدنظر دارید که به آن اشاره نشده میتوانید در بخش نظرات باما در ارتباط باشید.

منتخب کاربران
حتما بخوانید : اوشین؛ یک سندرم جهانی

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا